Od pewnego czasu media starają się nakłaniać ludzi do zdrowego stylu życia, a więc takiego w którym króluje zdrowa żywność i dostarczana jest odpowiednia dawka ruchu każdego dnia. Patrząc na temat obiektywnie, wiele w tym słuszności, jednak dla większości aktywnych zawodowo osób, plan ten jest niemal niemożliwy do wykonania. Czy oznacza to, że kobieta pracująca, matka, żona i gospodyni domowa ma całkowicie zrezygnować z troski o własne zdrowie i kondycję? Oczywiście, że nie. Wystarczy tylko właściwie zdefiniować co oznacza „zdrowe odżywianie” i ile ruchu, a także w jakiej formie powinna zapewniać sobie kobieta dojrzała.

            Przede wszystkim zdrowe odżywianie to dieta odpowiednio zbilansowana, która umożliwia jedzenie praktycznie wszystkiego w odpowiednich ilościach. W przypadku osób, które nie cierpią na zaburzenia metabolizmu, ani na żadne choroby wywołujące nadmierne przybieranie na wadze, wystarczy zachowanie zasad zgodnych ze znaną od dawna piramidą żywienia. Jest w niej miejsce zarówno na produkty białkowe, tłuszczowe, bogate w węgle, a także warzywa, owoce, a nawet słodycze. Tajemnica odpowiedniego żywienia tkwi więc w umiarze, ponieważ każdy ze składników pokarmowych przyjmowany w nadmiarze może szkodzić. Osoby bardzo aktywne w ciągu dnia mogą pozwolić sobie na nieco wyższy wskaźnik spożycia kalorii, jednak zachowanie ich na standardowym poziomie zapewnia dobrą kondycję przez długie lata. Nie trzeba więc być sportowcem, aby móc cieszyć się dobrym stanem zdrowia nawet do późnych lat starości. Wystarczy dobrze skomponowana dieta dostarczająca składników odżywczych ze wszystkich grup pokarmowych, wspomagana codzienną porcją ruchu, a ciało na dłużej zachowa swą witalność.