Bardzo ważne jest dbanie o wzrok, szczególnie teraz, w czasach, kiedy większość czasu spędzamy przed telewizorem czy komputerem, albo wpatrując się w ekran telefonu. Aby dobrze zadbać o oczy, warto uzupełnić codzienną dietę o owoce i warzywa, które sprzyjają lepszej kondycji tego ważnego zmysłu, jakim jest wzrok.

 

Powszechnie wiadomo, że takim warzywem jest marchewka, ale nie tylko ona wspomaga nas w codziennej walce o dobre widzenie. Substancje, których szukamy, to przede wszystkim luteina i zeaksantyna: znajdziemy je między innymi w szpinaku, botwinie, dyni i cukinii. Spożywanie tych warzyw w znacznym stopniu zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej.

Antocyjany to kolejny związek, na który musimy zwrócić uwagę. Występują one w owocach jagodowych, gdzie razem z witaminami A, C i E współpracują na rzecz lepszego widzenia.

 

W słynnej marchewce znajdziemy beta-karoten, który w naszym organizmie zmienia się w witaminę A, dzięki której lepiej widzimy w ciemności. Ale to nie jedyne źródło tej substancji – znajdziemy ją w każdym owocu pomarańczowym.

 

Wszystkie one dbają o sprawne działanie siatkówki oka i odpowiednie nawilżenie gałki ocznej, ostrość widzenia i kondycję oka. Warto mieć zawsze pod ręką marchewkę do pochrupania!