Jednym z czynników, które przyspieszają tworzenie się zmarszczek jest niewłaściwa dieta. Jeśli Twoja skóra staje się sucha, mniej sprężysta i wyraźnie jest zmęczona, może powinnaś wprowadzić do swojego jadłospisu więcej kolorowych owoców i warzyw (jagody, truskawki, czerwona papryka, buraki, brokuły, szpinak, awokado).

 

Postaw na produkty pełnoziarniste, na przykład grube kasze (pęczak, gryczana, chleb, otręby), rośliny strączkowe, jaja, mleko. W twojej diecie nie powinno również zabraknąć produktów sojowych, które są bogate w fitoestrogeny, chudego mięsa drobiowego i ryb – szczególnie morskich, bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.

 

Przykładowe śniadanie powinno składać się z owsianki (najlepiej na mleku sojowym) doprawionej żurawinami (lub rodzynkami) i pestkami dyni. Możesz uzupełnić je kromeczką chrupkiego pieczywa pełnoziarnistego z twarożkiem i pomidorem.

Staraj się w uwzględniać podczas obiadu warzywa, na przykład w postaci sycącej mizerii z ogórków, pomidorów i serka wiejskiego z dodatkiem koperku. Kolacja powinna być lekkostrawna, aby organizm mógł odpocząć i mieć czas na wydalenie toksyn. Jedz zdrowo, a Twoja skóra będzie zdrowa – i piękna.