Dna moczanowa, czyli artretyzm. Pojawia się gdy organizm zatrzymuje zbyt wiele kwasu moczowego. Podlega on krystalizacji. Ostre kryształki odkładają się w stawach, co idzie za tym ból i stany zapalne stawów. Dobrze dobrana dieta powinna obniżyć poziom kwasu moczowego nawet do  15%. Koniecznie trzeba unikać produktów bogatych w puryny, a także napojów kofeinowych. Nadmiar kwasu moczowego w organizmie obniża picie w dużej ilości wody, co usprawnia pracę nerek. Koniecznie z diety należy wyeliminować sól, która zatrzymuje wodę w organizmie. Ostatni posiłek najlepiej zjeść tak z trzy godziny przed snem. Dużą ulgę przynosi witamina Ci E.

Jedz na zdrowie – poznaj kilka prostych zasad żywieniowych, a łatwo możesz polepszyć swoje zdrowie i samopoczucie. Czego unikać, a czego wręcz nadużywać?
1.    Wystrzegaj się tłustych ryb
Należą one do produktów bogatych w puryny. Z ich rozpadu powstaje kwas moczanowy. Innymi źródłami puryn są: mięsa wieprzowe oraz podroby, rośliny strączkowe (groch, fasola, soczewica), szpinak, botwina, cukinia.
2.    Koniecznie odstaw kofeinę
Zamiast kawy, czy coli pij co najmniej 2.5 litra wody mineralnej nie gazowanej. Niestety chociaż ją lubimy to kofeina wpływa na wzrost stężenia kwasu moczanowego. Woda idealnie oczyszcza nerki i filtruje organizm z toksyn.
3.    Polub truskawki
Obok owoców cytrusowych, winogron, jagód, kiwi oraz papryki, brukselki, stanowi idealne źródło witaminy C. Obniża ona ryzyko zniszczenia chrząstki stawowej, uczestniczyć w jej regeneracji.
4.    Pokochaj orzeszki
Laskowe, ziemne, ziarna słonecznika, migdały, siemię lniane. Dostarczają one witaminę E, która razem z witaminą C pobudza syntezę kolagenu i tkanki łącznej. Są one nie zbędne do budowy stawów.